Zdjęcia ze spotkania z "Chłopakami Anansiego" w Białołęckim Klubie Książki

wtorek, 14 kwietnia 2009

Amazonfail. Niedzielna porażka Amazonu.

Neil napisał w poniedziałek 13 kwietnia 2009 o 9:11

Argh. Przed chwila był u mnie trener i ćwiczyłem po raz pierwszy od stycznia. To w pewnym sensie miłe uczucie, ale czuję bardzo wyraźnie, że przez trzy miesiące byłem w trasie i muszę wrócić do formy.

Dziś chyba daruję sobie Wii fit. I trampolinę.
...

Wczoraj rano ktoś o pseudonimie @Zanzando napisał do mnie na twitterze
@neilhimself Neil, byłoby świetnie, gdybyś mógł napisać "re: Amazon usuwa pozycje GLBTQ z wyników wyszukiwania i rankingów (# amazonfail). Dzięki!
Poprosiłem o odpowiednie linki podejrzewając, że to nic poważnego i zdumiało mnie odkrycie, że Amazon naprawdę to zrobił - usunął książki LGBT z bazy danych rankingów. I robi to książkom takim jak "Nie tylko pomarańcze". To rzeczywiście jest poważne. (List książek, które ucierpiały znajduje się na http://community.livejournal.com/meta_writer/11992.html) (Usunięcie tych tytułów sprawi między innymi, że znacznie trudniej będzie je znaleźć w wyszukiwarce na stronie Amazonu.) Napisałem więc o tym na twitterze używając oznaczenia #amazonfail, ludzie przeczytali i poodpisywali, roznosząc wieść. I szybko stało się to najbardziej popularnym tematem na Twitterze. (nie mówię wcale, że to z mojego powodu. Pewnie przyspieszyłem wszystko o kilka minut.)

Wkrótce zaczęły pojawiać się cudne rzeczy, jak to, a ja podawałem je dalej. Ludzie z i spoza gejowskiej społeczności dostrzegli kompletna niedorzeczność całej sprawy (oraz zagrożenie jakie stanowi posiadający praktycznie monopol sprzedawca, którego strona używana jest zarówno do robienia zakupów, jak i do zdobywania informacji na temat książek, kiedy postanawia, że pojawiać się będą mogły jedynie wybrane, zatwierdzone informacje).

Kilka godzin później pytano mnie dlaczego nie bojkotuję Amazonu, skoro jeszcze tego nie sprostowali i musiałem odpowiadać, że przecież jest niedziela wielkanocna i naprawdę trzeba dać i mmożliwość sprostowania...

(Przecież tydzień temu wyszukiwanie na stronie Amazon.com "Girl Scout Cookie" [ciasteczka harcerek] pokazywało wśród wyników seksowne przebrania, wzierniki, wilczy mocz i biografię Morgana Freemana. Teraz wzierniki i biografia Morgana Freemana zniknęły (choć wilczy mocz nadal się pojawia). Jak widać, listy Amazonu ciągle się zmieniają...)

Jednak mimo wszystko wyjaśnienia Amazonu, że jest to "usterka" nie są szczególnie uspakajające, na co chyba liczono. Wyraźnie coś jest nie tak i jest to coś, do czego Amazon nie powinien się nawet dotykać. Ale czyja to sprawka i czy to wina głupoty, czy złej woli, jak długo zajmie naprawienie i czy pojawią się przeprosiny - dopiero sie okaże. (NB. jeżeli czyta to jakiś przedstawiciel Amazonu - przeprosiny byłyby naprawdę rozsądnym posunięciem.)

Tu trochę informacji na temat dlaczego nie da się tego naprawić od ręki http://sbisson.livejournal.com/927640.html
...

Tymczasem Cat Mihos uruchomi wkrótce nową odsłonę strony Neverwear i z tej okazji ogłasza konkurs:

Brak komentarzy:

 
Copyright 2009
Original theme by WP Themes Creator, modified by VARALI, main graphics by KUNDAGI