wtorek, 15 września 2015

Studium w Szmaragdzie: planszówka już w październiku!

Zwiódł cię czar La Belle Époque? Z rozkoszą chłoniesz ten magiczny czas dobrobytu, rozwoju techniki i kultury? Elektryczność, szczepionki, promienie X – jeszcze nigdy nie żyliśmy takim dostatku i pokoju… Nic dziwnego, bo to, co najgorsze, już się zdarzyło i od 700 lat światem rządzą Wielcy Przedwieczni! Ludzkość skuliła karki, podporządkowała się i kwitnie pod jarzmem plugawych władców.


Lecz w mrocznych zaułkach europejskich miast toczy się sekretna wojna, której celem jest wyswobodzenie ludzkości z niewoli. Do bezpardonowej walki z agentami Starszych Bogów, broniącymi budowanego przez nich porządku, stają restauracjoniści, dążący do przywrócenia władzy człowieka. Wcześniej byli bez szans, ale wynalezienie dynamitu dało im wreszcie broń do ręki. Libertarianie, anarchiści i terroryści rozpoczynają nowy bój, w którym zwyciężą, jeśli tylko nie pochłoną ich odmęty paranoi i szaleństwa… 

Już w październiku wydawnictwo PHALANX uraczy nas Gaimanową planszówką.

Będzie to druga, poprawiona edycja gry Studium w Szmaragdzie, zaprojektowanej przez Martina Wallace’a – jednego z najlepszych autorów współczesnych planszówek. W eleganckiej eurogrze łączy ona mechaniki budowy talii i kontroli obszarów. Dzięki usprawnionej mechanice, skróconemu czasowi rozgrywki i całkowicie nowej szacie graficznej Studium w Szmaragdzie to gra wyjątkowa, łącząca niesamowity klimat z perfekcyjnie opracowanymi regułami. Jest to propozycja dla doświadczonych graczy, miłośników śledztw, strategicznego planowania, bezwzględnej interakcji oraz ukrytych tożsamości.


Studium w Szmaragdzie (A Study in Emerald V2 Martina Wallace’a) to gra planszowa dla 2-5 osób, nawiązująca do wielokrotnie nagradzanego opowiadania Neila Gaimana, w którym autor łączy historie o Sherlocku Holmesie ze światem H.P. Lovecrafta.
Każdy gracz działa zgodnie ze swoją ukrytą tożsamością: służy Wielkim Przedwiecznym albo dąży do ich obalenia i restauracji ludzkich władców. Rozgrywka jest pełna nieufności i podejrzeń, a gracze balansują między koniecznością skutecznego działania a potrzebą utrzymania w tajemnicy swoich ról. Jako członkowie tajnych służb albo sekretnych organizacji, będą korzystać z usług największych (nie)sław Belle Époque, takich jak: Emma Goldman, Leon Czolgosz, Nikołaj Kibalczyc, a nawet Otto von Bismarck czy sam Sherlock Holmes.

W pudełku znajdą się:
1 instrukcja gry, 1 kartonowa plansza, 50 pionków agentów, 50 kostek wpływów, 5 dysków punktów zwycięstwa, 50 kart startowych, 15 znaczników poczytalności, 66 kart gry, 9 kart miast, 9 kart arystokracji, 6 kart sekretnej tożsamości, 2 znaczniki torów, 6 pionków zombie, 1 kostka poczytalności.


Jeżeli dotarliście aż tutaj, musicie być rzeczywiście zainteresowani grą... a co byście powiedzieli na jakiś atrakcyjny konkurs?
Więcej szczegółów już wkrótce.

1 komentarz:

Unknown pisze...

Czekam z niecierpliwoscia!! Juz zsczynam odkladac!