wtorek, 27 marca 2007

o trailerze

Neil napisał w poniedziałek 26 marca 2007 o 13:41


Kilka osób napisało do mnie pytając o filmową zapowiedź "Gwiezdnego pyłu", włączając w to kogos, kto widział materiał filmowy z "Gwiezdnego pyłu" w San Diego [festiwal filmowy] i pytał czy film będzie przypominał bardziej ten materiał, czy trailer. (Odpowiedź: oczywiście, że materiał.) Ktoś inny zapytał, czy mógłbym łaskawie wyjaśnić dlaczego włosy Tristana są się dłuższe, by pod koniec trailera ulec tajemniczemu skróceniu. (Odpowiedź: ...ee, czy naprawdę muszę tłumaczyć, że sceny z trailera nie zawsze sa pokazane w kolejności w jakiej będą w filmie?)


Podoba mi się ten trailer. Przez ostatnie sześć miesięcy pokazano mi wiele innych zapowiedzi do "Gwiezdnego pyłu" i byłem zaskoczony jak bardzo różniły sie między sobą, jak różne wrażenia oddawały i zrozumiałem wtedy jak bliskie prawdy były przemontowane trailery do "Lśnienia" ,"Nie wierzcie bliźniaczkom" i "Mary Poppins". Związek trailerów z filmami jest naprawdę bardzo luźny (zerknijcie na powyższe trzy linki jeśli macie co do tego wątpliwości)


W listopadzie obejrzałem trailer do "Gwiezdnego pyłu", który sugerował że będzie to film o trzech wiedźmach i ich wyprawie w poszukiwaniu utraconej młodości. Widziałem też jeden, który był zupełnie o niczym,a mimo to pozostawiał wrażenie, jakbyś juz obejrzał (bez przyjemności) cały film, który nigdy nie powstał. Był nawet taki, który pokazywał film jako podróż Tristrana w celu rozwiązania zagadki swoich narodzin, czego dokonał stając się podniebnym piratem.


Obecny trailer, skierowany do osób, które nigdy o "Gwiezdnym Pyle" nie słyszały, przedstawia sytuację (Przekroczy mur, by przynieść ukochanej dziewczynie spadającą gwiazdę) i co dzieje sie później (gwiazda jest dziewczyną) oraz daje poczucie, że Następnie Wiele Się Jeszcze Wydarzy. To, że autorzy skonstruowali go zbierając i zestawiając sceny z jednego miejsca i wkładając je w zupełnie inne (jedna ze scen które wydaje wam się, że oglądacie to splot dwóch wydarzeń odległych od siebie o prawie dwadzieścia lat), redagując dialogi (łącznie ze zmianą słów i podkładaniem ich do innych scen) i tak dalej, to norma jeśli chodzi o robienie trailerów. To, że woleli raczej walkę na miecze i bieganinę, niż historię miłosną nie przeszkadza temu, co się Jeszcze Wydarzy - w końcu mają tylko dwie minuty.


Mam nadzieje, że już wkrótce na http://www.stardustmovie.com/site.htm będą dostępne w calości jakieś sceny, które dadzą lepsze pojęcie o tym jak wygląda i została zrobiona ta historia.


(Powinienem wspomnieć, że istnieje jeszcze inny trailer do "Gwiezdnego pyłu" na http://uk.movies.yahoo.com/ zawierający trochę więcej materiału i jakieś duchy książąt dla tych, którzy chcieliby porównać je ze sobą...)

...

Na http://www.pledgebank.com/aboysrabbitcaper jest przysięga dotycząca króliczych harców i komedii.
Jedyne, co mogę powiedzieć, to - przykro mi.

Brak komentarzy: