czwartek, 20 września 2007

blog na lunch

Neil napisał w środę 19 września 2007 o 23:16

Trzynaście wywiadów za mną i walczę, aby się nie powtarzać -- najpopularniejsze pytania tego ranka to O Czym Jest "Gwiezdny Pył", Jakie Były Początki "Gwiezdnego Pyłu" i Jaki Jest Pana Ulubiony Film Miyazakiego?

Najtrudniejszą częścią w udzielaniu wywiadu w obcym języku jest oczekiwanie, aż twoja odpowiedź zostanie przetłumaczona. Zauważyłem, że słowa takie jak "Fantasy", "komedia" czy "obsada" pozostają bez zmian - zapożyczenia w japońskim, co jestem w stanie zrozumieć. Ale byłem zaskoczony, gdy lista kolorów którą podałem była transliterowana.

Tak czy owak - linki, które od dawna zamierzałem tu zamieścić

Wielkie Wywiady The Guardian są także w sieci-

Wywiad z Dennisem Potterem jest na stronie "The Guardian". Najlepszy wywiad na świecie, choć zapisany wygląda nieco dziwnie. Sztuka i śmierć.

Spodobał mi się też wywiad z Francisem Baconem ( oraz wstęp Damiena Hirsta). Również sztuka i śmierć.

Wywiad z Sex Pistols był świetny w telewizji, szczególnie jeśli od trzech tygodni nie masz 16 lat, ale naprawdę nie wiem po co go transkrybowano... ale jest na http://www.guardian.co.uk/greatinterviews/sexpistols/0,,2154659,00.html
Sztuka i przekleństwa.)

reszta później...

Brak komentarzy: