czwartek, 6 września 2007

Mantua...

Jestem w Mantui- Mantovie- razem z córką (Holly). Jestem trochę znużony po zmianie strefy czasowej lub po prostu wyczerpany podróżą. Moje włosy naprawdę potrzebują strzyżenia, a mój nos wygląda jak efekt jakiegoś dziwnego medycznego eksperymentu ("Ludzie z >Vanity Fair<" zrobią ci dziś zdjęcie", powiedziano mi. "To wielki Polaroid, największe możliwe zdjęcie polaroidowe. Później musisz je podpisać." Teraz mogę się modlić o cud, w przeciwnym wypadku za parę lat ludzie spojrzą na moje zdjęcie, westchną i powiedzą "Zastanawiam się, co jest nie tak z jego nosem?" Vanity. Próżność, próżność, jedna wielka próżność.) Za dużo podróżowania.

Nie mam Internetu w hotelu, ale zabrałem komputer do pomieszczenia dla prasy festiwalu literackiego. Podczas wczorajszej kolacji z moimi wydawcami byli obecni pisarze: Nathan Englander, Robert Crais i Colum McCann. Spotkałem Chucka Palahniuka, z którym postanowiliśmy spróbować zjeść dziś razem kolację. Ludzie myślą, że wszyscy pisarze się znają, ale to nieprawda, chyba że w Mantui.

Oto moje wystąpienia (na angielskiej wersji strony Festiwalu)

108
Piątek 20:45
Palazzo di San Sebastiano
Neil Gaiman, Matteo Stefanelli
NEIL GAIMAN KONTRA MATTEO STEFANELLI
Euro 4.00

Neil Gaiman jest wyjątkiem w panoramie spółczesnej literatury. Gaiman, ze swoim eklektycznym stylem, jest pisarzem o rzadkiej wrażliwości i nieskończonej wyobraźni, zdolnym do tworzenia historii bogatych w psychologiczne symbole. Spotka się z nim Matteo Stefanelli.

Evento sponsorizzato da: Tratto Pen by Fila - Giotto by Fila - Fabbrica Italiana Lapis e Affini s.p.a.

141
Sobota 15:30
Teatro di San Leonardo
Neil Gaiman, Federico Taddia
NEIL GAIMAN KONTRA FEDERICO TADDIA
Euro 3.00
(dai 12 ai 15 anni)

Tatuś? Wygląda zupełnie normalnie, ale w rzeczywistości jest afrykańskim bóstwem. Masz ochotę na skok do równoległego świata? Gaiman sprawia, że Koralina, odważna mała dziewczynka, odkrywa identyczny dom, rodziców, którzy są zupełnie jak jej właśni rodzice pomiędzy mówiącymi kotami i myszami-muzykami. A to tylko przykłady tego, co potrafi ten niesamowity pisarz. Spotka się z nim Frederico Taddia.

Evento sponsorizzato da: Litocartotecnica IVAL S.p.a.

Sobota 22:30
Piazza Virgiliana
Neil Gaiman
BLURANDEVÙ
Appuntamenti in blu: gli autori rispondono alle domande dei volontari-conduttori di Festivaletteratura

"Najważniejsze to pisać najwięcej jak można, mieć ochotę opowiadać historie (...). Jeśli jest się utalentowanym pisarzem, należy próbować wszystkiego aż znajdzie się dla siebie najlepszą drogę. Myślę, że najtrudniej jest się nie zmęczyć, lecz próbować raz za razem, nawet jeśli początkowe rezultaty nie są zadowalające." W rzeczywistości, Neil Gaiman eksperymentował ze wszystkim: pisał komiksy, książki i powieści fantastyczne dla dzieci, jak również scenariusze do filmów i sztuk. Odkryj tego wyjątkowo utalentowanego pisarza razem z ochotnikami z Blurandevu.

Evento sponsorizzato da: VYP Very young person Cariparma e Piacenzaevent


Ktoś z was zapytał kiedy "Gwiezdny pył" będzie miał swoją premierę na Filipinach. Sprawdziłem- 17 października. Przysłano mi kompletną listę dat premier "Gwiezdnego pyłu" na całym świecie- możecie ściągnąć ją stąd:

STARDUST Release Dates.pdf

cześć neil-
czy wiesz, gdzie można znaleźć tekst francuskiej wersji "Czerwonego Kapturka", w którym dziewczynka zostaje przekonana, by zjeść swoją babcię, a następnie jest zjedzona przez wilka?
Dzięki!
Annie

Przeszukałem Neilgaiman.com i znalazłem
http://www.neilgaiman.com/journal/2001/11/lets-see.asp

Brak komentarzy: