środa, 14 maja 2014

Oglądajcie jak czytam „Kto zje zielone jajka sadzone”. Oglądajcie, oglądajcie Tomka Przytomka.

Neil napisał w piątek, 31 stycznia 2014 r. o 23:45


Być może nie wiecie, że zgodziłem się, że jeśli fundacja zgromadzi pół miliona dolarów nagram klip, w którym czytam Kto zje zielone jajka sadzone Dra Seussa.

To właśnie obiecałem.

A dziś po południu osiągnęli swój cel.

Dostałem telefon i nagrałem filmik. (Jak widzicie, jestem mocno brodaty, bo nie pokazuję się publicznie i tylko piszę.) I zamieściłem go na YouTubie.

Cała akcja sprawiła, że brakuje mi małych dzieci, którym mógłbym czytać. Mam nadzieję, że wam się spodoba.




Powinienem również wspomnieć, że ta piękna, kolorowa grafika Davida Macka jest do kupienia w sklepie Neverwear (poprzednia, mniej barwna wersja, sprzedała się jakiś czas temu).



tumblr_n0abhsPKMS1sn8q43o1_1280

Do tej pory pieniądze z Neverwear były automatycznie przekazywane CBLDF. Tym razem zyski ze sprzedaży tej grafiki trafią na konto Gaiman Foundation, która jest głównym darczyńcą CBLDF. (W tym i ubiegłym roku jej kontrybucje na rzecz funduszu były największe, o czym wspominam, żeby zachęcić innych ludzi i organizacje do tego, aby odsunęli nas na drugie lub nawet trzecie miejsce.)

(The Gaiman Foundation to niewielka, rodzinna fundacja, której misją jest wspieranie wolności słowa, czytelnictwo i edukację i ogólnie czyni dobro. W najbliższych latach mam zamiar podpisywać i przekazywać fundacji na licytację MNÓSTWO rzadkich i niespotykanych rzeczy ze swojego strychu i piwnicy.)

Kitty opisuję historię tego wiersza i tatuażu na bazie którego powstał na swojej stronie: http://neverwear.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=4&products_id=191. Do 4 lutego sprzedaje je po $25, potem będą kosztować $38.



Bilety na występ Prawda jest jaskinią w Górach Czarnych 4 i 5 lipca w Barbicanie sprzedają się szybciej, niż ktokolwiek mógł podejrzewać. Jeżeli jeszcze nie kupiliście swoich, a zamierzacie się wybrać, powinniście się pospieszyć: http://www.serious.org.uk/events/series/neilgaiman.

(I owszem, wczorajsza aluzja była prawdziwa. FourPlay, Eddie i ja wystąpimy w San Francisco i Nowym Jorku na tydzień przed przyjazdem do Wielkiej Brytanii. Szczegóły pojawią się jak tylko będzie mi wolno je ogłosić.)


Cześć!
Chce sobie wkrótce wytatuować fragment wiersza Instrukcja i ciekawi mnie, czy nie masz nic przeciwko. Ten wiersz wiele dla mnie znaczy, ale zrozumiem, jeśli by ci to przeszkadzało ze względu na prawa autorskie.
Dzięki!

Nie mam zupełnie nic przeciwko tatuowaniu cytatów z moich prac czy ilustracji z moich książek. Cieszę się, że napisałem coś, co znaczy dla ciebie na tyle dużo, że chcesz zawsze mieć to przy sobie.

(Szybkie wyszukiwanie obrazów Google pokazuje wiele wspaniałych literackich tatuaży… poniżej cytatu z Instrukcji, Sandmana, Niebezpiecznego Alfabetu, Gwiezdnego pyłu i Amerykańskich bogów.)

tumblr_mmpnyx4NTw1qcm6bvo1_1280
Ufaj swemu sercu i swojej historii

800x800xHopeTattoo.jpg.pagespeed.ic.XFy_M-Q5hp
Jestem nadzieją

720x540xgaiman.jpg.pagespeed.ic.MZm1hW0bqj
"Czasami się budzisz.
Czasami upadek cię zabija.
A czasami, gdy spadasz, zaczynasz lecieć.

tumblr_kw48ehSF8H1qzabkfo1_500
A jak always – zawsze, czyli tam zaczynamy

742363136e6f2cf513b1dc8696321549
śliska niczym rybka

tumblr_mf51c5A2Yq1r0sys4o1_500
Wierzę w rzeczy prawdziwe i w rzeczy nieprawdziwe.
Wierzę też w rzeczy, których prawdziwości nikt nie potrafi określić.


[Tomek Przytomek i tytuł historyjki zaczerpnięte z polskiego przekładu Stanisława Barańczaka, wyd. Media Rodzina – przyp. noita]

Brak komentarzy: