wtorek, 19 czerwca 2007

Laureaci Locusa

Ogłoszono tegorocznych laureatów nagrodu Locusa na http://www.locusmag.com/2007/06_LocusWinners.html

Nieatety, nie było mnie na ceremonii. (myślałem, że nie będzie mnie tam, ponieważ zamierzałem być w Budapeszcie, ale okazało się, że nie jadę tam przed wtorkiem)
Laureaci Nagrody Locus

Laureaci tegorocznych nagród Locusa, wybranych przez czytelników Locus Magazine w corocznej ankiecie Locusa zostali ogłoszeni w hotelu Courtyard Marriott w Seattle.

Najlepsza powieść Science-Fiction

Rainbows End, Vernor Vinge (Tor)

Najlepsza Powieść Fantasy

The Privilege of the Sword, Ellen Kushner (Bantam Spectra)

Najlepszy Debiut

Temeraire: His Majesty's Dragon/Throne of Jade/Black Powder, Naomi Novik (Del Rey; Voyager); as Temeraire: In the Service of the King (SFBC)

Najlepsza Powieść dla Młodzieży

Wintersmith, Terry Pratchett (Doubleday UK; HarperTempest)

Najlepsza Nowela

"Missile Gap", Charles Stross (One Million A.D.)

Najlepsza Nowelka

"When Sysadmins Ruled the Earth", Cory Doctorow (Baen's Universe 8/06)

Najlepsze Opowiadanie

"How to Talk to Girls at Parties", Neil Gaiman (Fragile Things)

Najlepsze Czasopismo

The Magazine of Fantasy and Science Fiction

Najlepsze Wydawnictwo
Tor

Najlepsza Antologia

The Year's Best Science Fiction: Twenty-Third Annual Collection, Gardner Dozois, ed. (St. Martin's)

Najlepszy Zbiór Opowiadań

Rzeczy Ulotne, Neil Gaiman (Morrow; Headline Review)

Najlepszy Wydawca


Ellen Datlow

Najlepszy Artysta

John Picacio

Najlepsza Nie-Fikcja

James Tiptree, Jr.: The Double Life of Alice B. Sheldon, Julie Phillips (St. Martin's)

Najlepszy Art-book

Cathy & Arnie Fenner, eds. Spectrum 13: The Best in Contemporary Fantastic Art (Underwood)


Powiedzieli mi, że wygrałem nagrodę za "Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach" i napisałem mowę dziękczynną, którę powierzyłem do przeczytania Gene Wolfe. Ale o tym, że wygrałem też za Fragile Things powiedzieli mi w ostatniej chwili.

Dlatego mowę napisałem w pośpiechu, a oto co tam było (co również mam nadzieję zostało przeczytane przez Gene Wolfe):


"Jestem zaszczycony i zaskoczony otrzymaniem tej nagrody.


Zbiory opowiadań były dla mnie zawsze sednem sprawy, kiedy byłem małym chłopcem i dowiadywałem się, co ma do zaoferowania fantasy. Odkryłem Bradbury'ego i Lafferty'ego i Tiptree, Ellison i Delany i Wolfe (proszę, upewnij się, że mówię o Gene Wolfe, a nie powiedzmy Bernardzie czy Virginii). Williama Tenna i Henry'ego Kuttnera i Ursule Le Guin. John Collier. Roger Zelazny. Brian Aldiss. Theodore Sturgeon. Mógłbym wymieniać w nieskończoność.

To były książki, które dawały mi szczęście, stworzone z opowieści.

Jeśli nie ci, którzy pokazali mi jak super jest pisać takie rzeczy nie robiłbym tego teraz. Chciałbym im podziękować. Większość tego co zrobiłem dobrze pisząc te opowiadania ukradłem od nich.

No i Jennifer Brehl wydała moją książkę i zrobiła jej taką śliczną okładkę. Dlatego jej również dziękuję."

Brak komentarzy: