piątek, 20 marca 2009

Myśli o Hugo

NEIL NAPISAŁ W CZWARTEK, 19 MARCA O 10:16

Znamy już nominacje go Hugo.

To wspaniała lista nominacji. Kiedy dowiedziałem się, że „Księga Cmentarna” się na niej znajduje, zawahałem się – kilka lat temu odrzuciłem nominację do Hugo dla „Chłopaków Anansiego”. Tym razem jednak, po paru dniach zastanowienia, przyjąłem ją i jestem zadowolony, szczególnie dlatego, że znajduję się w zaskakująco miłym towarzystwie, w którym nie mam wrażenia, że to współzawodnictwo. Neal Stephenson, Cory Doctorow i Charles Stross to znajomi (znam Charlesa od, nie wiem, 1984? 1958?), a z Johnem Scalzi mam legiony wspólnych znajomych, uwielbiam jego bloga, wszyscy są świetnymi pisarzami i, kurczę, będę szczęśliwy niezależnie od tego, która książka dostanie nagrodę.

Jak mówi Pan Scalzi: „Jestem bardzo zadowolony z tej kategorii i żal mi Was, głosujący, bo to będzie bardzo ciężki wybór.”

Tradycją jest, by publikować nominowane prace w sieci - zawsze starałem się, by opowiadania były tam za darmo, żeby glosujący (i inni) mogli je sobie przeczytać. Nie wiem jeszcze, co stanie się z tekstową wersją „Księgi Cmentarnej” (muszę pogadać z moim wydawcą), ale póki co głosujący (i wszyscy inni) mogą obejrzeć (i usłyszeć) całą książkę na http://www.mousecircus.com/videotour.aspx całkiem za nic.

Brak komentarzy: