piątek, 6 kwietnia 2007

Ogromne łóżko

Neil napisał w środę 4 kwietnia 2007 o 17:25


Hotele bardzo się różnią, jeden od drugiego. Dziś jestem w pokoju mniejszym niż łóżko, w którym spałem w zeszłym tygodniu (przydzielono mi go, ponieważ nie mieli już normalnych. Powiedziano mi, że to największe łóżko w Londynie. Nie wątpię. Zmieściłyby sie w nim całe rodziny).


Zostałem poinformowany, że artykuł w “The Independent on Sunday” pojawi się w tym tygodniu.


Czy mógłbyś rozwiązać spór rodzinny i potwierdzić, że to Ciebie wiedzieliśmy w czwartek wieczorem w The Now Show? Chciałem zdobyć autograf od Ciebie i Marcusa, ale moje najmłodsze dziecko było zbyt nieśmiałe i uciekło.


Przy okazji, moje najstarsze, szesnastoletnie, często cytuje Twoje “uprzejmie odrzuca twoją ofertę grzebienia” oraz spodobał mu się fragment o polowaniu na łasice.



Matthew


Tak, to byłem ja. Mam nadzieję, że to rozwiązuje spór rodzinny. Byłem tam jako gość Mitch'a Benn'a, ale bardzo ucieszyłem się widząc Marcusa Brigstocke'a (kórego nie widziałem odkąd pracowaliśmy nad “Krótkim filmem o Johnie Boltonie”). Zachwyciło mnie odkrycie, że chodziłem do szkoły z Steve'm Punt'em (“Widziałem twój zespół w music hall”, powiedział, jak tylko może powiedzeć ktoś, kto kiedyś miał czternaście lat do kogoś, kto miał wtedy szesnaście. “Byłeś legendą”. A potem już tylko wspominaliśmy szkolnego pawia i frytki Stewart'a Elsey'a.)


Trzeba było przyjść się przywitać.



...


Wiele osób napisało, że


Na stronie http://guilherme.tv/tyger/ znajdują się lepsze jakościowo wersje “Tygrysa”, jak i też więcej informacji.




...


Cześć Neil,
Cieszę się, że masz udane wakacje po odbyciu trasy, ale zastanawiam się czy podczas Twojej wizyty u Dave'a będziecie pracować nad okładką do “Crazy Hair”. Pamiętam, jak opisywałeś ją w zeszłym październiku. To brzmiało absolutnie wspaniale!- Rachael


Ona jest już zrobiona! Pokazał mi ją! Jest gotowa! Jest niesamowita! Być może będę musiał zmienić parę zdań, żeby treść i rysunki pasowały do siebie idealnie, ale to tylko parę linijek, a potem już będzie gotowa. Oczekuj wydania książki w 2008r. przez Harper Childrens i przez Bloomsbury w Stanach. Jest cudowna (na http://www.neilgaiman.com/journal/uploaded_images/Pgs.24,25-707551.JPG znajduje się jeden z rysunków).



Cześć Neil,
Tutaj Twója wierna fanka z pytaniem związanym ze światem kompiksu. Wiedząc, że trwa już praca nad produkcją “Koraliny” i że nie mogę być w obsadzie, haha, zainteresowałem się nową serią “Preacher” ["Kaznodzeja"] (do której dopiero odbędzie się casting) na HBO.



Szczególnie zależy mi na roli Tulip O'Hary, więc pomyślałam, że powinnam przesłać zdjęcia próbne, na których czytałabym z komiksu, a także kilka ujęć odwzorowujących rysunki z komiksu razem ze zdjęciem mojej twarzy i informacjami. Zamierzam również zapisać się w lokalnej agencji castingu na Maryland... i zobaczyć, czy oni też mogą pomóc.




Moje pytanie brzmi:





1) Czy powinnam wysłać informacje o sobie d Ennis&Dillon przez Vertigo? Czy do nich dotrą?






2) W jaki sposób będąc fanem mogę sprawić, że moje zgłoszenie będzie poważnie rozpatrzone?








Będę Ci wdzięczna za każdą informację, której możesz udzielić... jestem pewna, że w trakcie swojej kariery zdobyłeś doświadczenie w tej dziedzinie.







Pozdrawiam,
Jess Angell


No cóż, przez lata otrzymałem wiele zdjęć twarzy, z którymi nie miałem pojęcia co zrobić. A odpowiadając na Twoje pytania...


1) Możliwe, że do nich dotrze, ale Garth i Steve nie prowadzą castingu. Jeśli dostaną Twoje DVD i zdjęcie twarzy, ograniczą się do wzruszenia ramionami i zastanowienia się, po co je do nich przysłałaś. Jeśli jesteś niesamowicie niesamowita, mogliby przesłać je do producenta, który prawdopodobnie nawet by na nie nie spojrzał, ale musiałabyś być oszałamiająco dobra, a nawet wtedy najprawdopodobniej nic by to nie zdziałało.


2) Bądź aktorką



Mówię poważnie. Jeśli chcesz wziąć w czymś takim udział, najlepiej, żebyś już była aktorką. Bądź w tym dobra. Przyjmuj wiele ról. Udzielaj się w telewizji, filmach i teatrze. Bądź kimś, kto sprawi, że kiedy dyrektor castingu powie do producenta “Myślę, że moglibyśmy zaangażować Jess Angell do roli Tulip'y”, producent odpowie “Naprawdę? Czy ona byłaby zainteresowana czymś takim?”


W castingu chodzi o wiele rzeczy, a jedną z nich jest po prostu to zrobić.




...



Witam, panie Gaiman, pamiętam pana doskonały wkład w “AARGH”, kiedy zostało wydane (jestem aż tak stary), i pomyślałem, że mógłby być pan zainteresowany wzięciem udziału w kampanii mającej na celu ocalić starą księgarnię “Gay's The Word”, która przetrwała dysputy związane z Klauzulą 28, lecz teraz jest zagrożona likwidacją przez rozwijającą się sieć kawiarni Starbucks. Zawsze były w niej dostępne ciekawe pozycje komiksów i powieści graficznych związanych z gejami i lesbijkami. Historia jest opisana w Timesie:


http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/books/article1462206.ece?token=null&offset=0


... ale przecież ona nie jest zagrożona przez Sarbucks. Jest zagrożona, ponieważ większość księgarnii ogólnych ma teraz dobre działy LGBT, których nie miały wcześniej. Tak samo, jak trudno jest przetrwać specjalistycznym sklepom SF, kiedy w dużych księgarniach rosną półki z science-fiction.


Myślę, ze to smutne, kiedy małe sklepy są likwidowane, i chciałbym, żeby nie były, ale nie wydaje mi się, że to złe, gdy dziedziny, które niegdyś należały jedynie do specjalistycznych zainteresowań, stają się powszechnie dostępne. To oznacza, że małe sklepiki muszą znaleźć dla swoich klientów coś, czego większe lub wirtualne sklepy nie mogą zaoferować.



...


W zeszłym listopadzie wspominałem o inspirującej przemowie Clive'a Barker'a o gatunku literackim jako kontynencie, którą wygłosił spontanicznie podczas British Fantasycon. Ktoś napisał z informacją, że jest ona teraz dostępna na


http://www.clivebarker.info/newsfantasycon2.html




...


Dziękuję za podpisanie moich dwóch bezcennych Sandmanów w piątek. Jak zwykle jestem BARDZO wdzięczy. Został jeszcze tylko jeden!
Zastanawiałem się, czy oglądałeś w sobotę w nocy Dr Who, w tym samym czasie co Twoi rodacy? Podejrzewam, że nie i że wolałbyś raczej obejrzeć go z Maddy, gdy wrócisz do Stanów. Ale jeśli oglądałeś, to co o nim myślisz?
Na razie. Tony Scudder


Nie widziałem. Czekam, aż wrócę do domu i obejrzę Dr Who z Maddy. Nie mógłbym inaczej.

...


Gratulacje dla Bryan'a Talbot'a z powodu publikacji Alice in Sunderland- http://www.bryan-talbot.com/alice/.


A tutaj znajduje się wywiad przeprowadzony ze mną w Niemczech (po angielsku): http://www.phantastik-couch.de/interview-with-neil-gaiman.html



przetłumaczyła Varali

Brak komentarzy: