piątek, 29 lutego 2008

Fani część druga

Neil napisał we wtorek 26 lutego 2008 o 20:19

W Canadian TV była jedna rzecz, której nie zrobił nigdy nikt inny - powstający pod okiem wspaniałego Marka Askwitha 'Więźniowie grawitacji' [Prisoners of Gravity], czyli nie tylko program na temat komiksów, fantastyki naukowej i fantasy, ale niesamowity zbiór wywiadów ze znakomitościami SF/Fantasy/komiksu wczesnych lat 90. Wciąż mam nadzieję, że pewnego dnia wydadzą to na DVD. Na razie kilka odcinków podzielonych na kawałki pojawiło się na YouTube...

To pochodzi z odcinka "Fani" z 1992. 16 lat temu mój samolot do Toronto miał tak duże opóźnienie, że Mark przeprowadzał ze mną wywiad w samochodzie w drodze z lotniska do Silver Snail, gdzie przez kolejne siedem godzin miałem podpisywać "Porę Mgieł", dostać w prezencie Gwizdek-Latarkę Barbie*, skończyć rozdawanie autografów długo po tym jak zamknięto okoliczne restauracje i siedząc tej nocy w hotelowej wannie rozprostowywać skurcz dłoni jedząc jednocześnie ciasteczka z minibaru i kontemplując wady życia pełnego blasku.

W tym fragmencie odcinka wystąpili Lois McMaster Bujold, Harlan Ellison, ja, Dave Gibbons i Garth Ennis... (w części 1 jest Douglas Adams, Julie Schwartz i Forrie Ackerman.)

(Jeśli nie widzicie wklejonego klipu, jest on tutaj http://www.youtube.com/watch?v=MNWcq7xijxU)


*W przeciwieństwie do tego, co mówię w klipie, nie zachowałem jej na zawsze. Po przechowywaniu jej przez jakiś czas dałem ją Colleen Doran, która obiecała zachować ją na zawsze w moim imieniu.

Brak komentarzy: