niedziela, 17 lutego 2008

powiesić ich za te piękne włosy

Neil napisał w niedzielę 17 lutego 2008 o 12:01

Dziś przez cały dzień odtwarzałem "Oasis" Amandy Palmer na zmianę z nową piosenką Bonzo Dogs "Beautiful People" [Piękni Ludzie] zupełnie tak jakby były to strony A i B. (tę aluzję zrozumieją tylko bardzo starzy).

Panie Gaiman,
Zastanawiałem się gdzie mógłbym znaleźć "Szkło, śnieg i jabłka", które znajdowało się w "Seeing Eye Theatre" [Teatrze Widzącego Oka] na stronie scifi.com skoro SET z tej strony już usunięto.
Dzięki,
Matthew

Interesujące... i odrobinę tajemnicze. Wydawało mi się, że bez trudu wskażę kilka miejsc, tak jak gdy poprzednio ktoś poprosił. Ale nie. Zniknęło ze strony Scifi.com, z iTunes, z Audible.com i nie ma tego nawet wśród rzeczy do odsłuchania na tej stronie.

Nagrodzona Audie płyta "Dwie sztuki na głosy" (na której Bebe Neuwirth czyta "Szkło, śnieg i jabłka", a Brian Dennehy "Morderstwa i tajemnice") jest dostępna do wyczerpania nakładu. (tu link do Amazon) (tutaj do Dreamhaven). To w tej chwili jedyny legalny sposób, aby jej posłuchać.

(Spójrzcie, na Dreamhaven mają wyprzedaż zabawek z "Lustrzanej Maski".)

Szczerze mówiąc nie jestem całkiem pewien kto jest właścicielem praw do wersji "Szkła, śniegu i jabłek" zamieszczanych w internecie. Prawdopodobnie SciFi channel. I jeżeli już zdjęli wspaniały Seeing Eye Theatre to chciałbym, żeby zamieścili to na stronie w rodzaju LastFM czy Audible, żeby ludzie nadal mogli tego posłuchać... (w pudle w mojej piwnicy jest ze sto kaset z "Dwiema sztukami na głosy", które kupiłem na wyprzedaży w Harpers myśląc, że to płyty CD.)

Witaj, Neil, zobaczyłem, że Amazon utworzył stronę dla "Odda i lodowych gigantów": http://www.amazon.com/Odd-Frost-Giants-Neil-Gaiman/dp/0061671738
Chciałem się tylko upewnić, że to nie pomyłka zanim anuluję zamówienie z Amazon UK.
Dzięki
- Kevin

Według wydawnictwa Harper Collins to pomyłka Amazonu. W Stanach książka nie wyjdzie przynajmnej do 2009.

W 1993 dostałem książkę zatytułowaną "The Essential Dracula: The Definitive Annotated Edition" [pełne wydanie z przypisami] z przypisami autorstwa Leonarda Wolfa. Znasz tę książkę? Czym różni się od tej do której pisałeś wprowadzenie?
dzięki,
Erick

Ta jest lepsza. Przypisy przygotował Les Klinger, który opracował niesamowitego "Sherlocka Holmesa z przypisami" kilka lat temu. Przeczytałem to, widziałem projekty kilku stron i to naprawdę wyjątkowe dzieło.
...
Och, a co do "nic się nie rymuje z Neilem Gaimanem". Powiedział tak Alan Moore. Nie ja.

Ale ci z was, którzy piszą, że "simon" albo "rhymin" albo "hymen" rymuje się z Gaimanem po prostu sie mylą. Naprawdę.

Pośród tych kilku propozycji które przyszły i rzeczywiście się rymowały (jak narazie około tuzina) ta przysłana przez Annę Lawrence szczególnie się wyróżnia...

W odpowiedzi na "rymowanie"

Żył sobie młody pisarz nazwiskiem Gaiman
Jego książki nawet laik by pokochał
Lecz gdy na Florydę wyjechał
Straszliwy los go czekał
Bowiem nogę odgryzł mu kajman.

Strasznie mi przykro, ale to musiało się stać.

Żaden problem. Gdybyśmy rozdawali nibynagrody, właśnie byś jedną zdobyła. Może "Dwie sztuki na głosy" na kasecie? (Anna nie użyła "stamen" [pręcik kwiatowy] i "daemon"[demon], dwóch innych słów, które pojawiały się w dzisiejszej poetyckiej korespondencji.)
...

Napisałem dziś zakończenie ósmego rozdziału. Potem cofnąłem się i dopisałem kilka scen do rozdziału siódmego, które wcześniej ominąłem, a więc książka nie jest jeszcze skończona. Ale tak prawie.

1 komentarz:

Gigi pisze...

na piękne włosy dobra jest dieta z tunczyka lub innych ryb polecam